DYKKERTURE

Turudvalget arrangerer endags ture, weekendture og ture af længere varighed. Som noget nyt forsøger vi nu at holde en ca. månedlig klubaften efter længere tids pause. En én-dags tur går typisk til et interessant skibsvrag i Øresund, i Kattegat eller i Østersøen. De længere ture går til f.eks. Bornholm, Frankrig, Norge, Rødehavet eller endnu længere væk til Filippinerne. De spontane dyk kan f.eks. være i en sø, en kalkgrav, en havn eller et stille stranddyk med indlagt UV-jagt, for dem der har lyst.

ANDRE AKTIVITETER

Det sociale sammenhold vægter vi højt i NIKON og derfor har vi også en række aktiviteter, hvor det at være sammen med vores gode dykkervenner og eventuel familier – selvfølgelig med udgangspunkt i vores fælles interesse. I løbet af året afholder vi en række faste aktiviteter. Du kan læse mere om disse under Aktiviteter og datoer samt mulighed for tilmelding kan du finde i vores Kalender under Arrangementer.

FACILITETER

Klubben råder over et stort klubhus på Ishøj havn. I huset er der bad og toilet, et stort klublokale, der også fungerer som undervisningslokale, et kompressorrum med luftbank, og til sidst men ikke mindst et bådrum. Foruden vores dejlige båd, er det her alt vores øvrige grej, såsom liner, bøjer, flag og bundlodder opbevares. Iøvrigt henvises til Ishøj Havns hjemmeside www.ishoj-havn.dk for yderligere information om faciliteterne på havnen.

UDDANNELSE

I Nikon har vi flere aktive og meget engagerede instruktører, der sætter en personlig ære i at uddanne gode dykkere. Disse instruktører står hvert år for at uddanne 8-12 "elever" til et- og tostjernede CMAS sportsdykkere. Uddannelsen begynder hvert år i februar måned. I Nikon uddanner vi også til tre-stjernet CMAS certifikat. Via klubbens medlemskab af Dansk Sportsdykker Forbund, har Nikons medlemmer mulighed for at deltage i en række kurser. Disse kurser er indenfor områderne: Instruktøruddannelse, dykkerledelse, marinbiologi og undervandsarkæologi.

ANDRE DYKKERCERTIFIKATER

Dykkere med andet certifikat end et CMAS certifikat er meget velkomne i klubben. Vi kræver blot, at certifikatet svarer til et to-stjernet CMAS certifikat. Det vil som regel svare til et "Advanced Open Water Diver" kursus suppleret med et "Rescue Diver" kursus. Nikons instruktører kender de gængse typer certifikater, og vil kunne vurdere omfanget af den eventuelle supplerende uddannelse - eventuelt efter et prøvedyk. I de fleste tilfælde får dykkerne lov til at tage med på ture fra starten af - for så at videreuddanne sig hen ad vejen

HVORFOR DYKKE I FRØMANDSKLUBBEN NIKON?

Du skal vælge at dykke i Nikon fordi du sætter pris på et godt kammeratskab og socialt samvær omkring den store lidenskab - dykningen. Kom og sæt dit præg på klubben.